האם הסיגריה האלקטרונית שלך תתפוצץ?

פורסם ע"י George Gerasin, בתאריך:

אתם בטח שומעים מידי פעם בחדשות על מישהו שהשתמש בסיגריה אלקטרונית והיא התפוצצה לו בכיס או בפנים, אז בואו נפתח את הנושא וניתן לכם מידע מבוסס עובדות.

לפני שאנחנו מתחילים להילחץ או חוזרים לעשן סיגריות, בואו נברר מה בדיוק קרה במקרים כאלו ואיך אנחנו נוכל להימנע ממקרה כזה. 

דבר ראשון, נציין שקיימים מספר סוגים של מכשירים, מכשיר מכני ומכשיר מווסת. מכשירים מהסוג המכני במרבית המקרים הם המועדים לפורענות ואלו שאכן התפוצצו במקרים מסוימים.

אז מהו מכשיר מכני?

מכשיר מכני הוא מכשיר פרימיטבי למדי, זאת מערכת בה יש סוללה שמחוברת ישירות אל הסליל אשר מתחמם ומאדה לנו את הנוזל.
במכשירים מסוג זה, כאשר אנו לוחצים על כפתור ההפעלה אנחנו בעצם סוגרים את המעגל בין הסוללה לבין הסליל בצורה פיזית, אין שום מערכת ויסות או אבטחה בין הסוללה לסליל. קראו בהרחבה על סלילים לסיגריה אלקטרונית

מוד מכני

כאשר ישנו קצר במערכת, בין אם הסוללה מקצרת מסיבה כלשהיא או שהסליל מקצר ואנחנו ממשיכים ללחוץ על כפתור ההפעלה הקצר עלול להביא לחימום יתר של הסוללה ולפיצוץ.

ועכשיו לחדשות הטובות:

כפי שכבר ציינו, מכשירים מהסוג המכני הם מכשירים די פרימיטיביים. מכשירים אלו היו נפוצים לפני מספר שנים כאשר תחום האידוי היה עוד בחיתוליו, כיום מרבית המכשירים הנמכרים הם מכשירים מווסתים.

מהו מכשיר מווסת?

במכשיר מווסת קיים מעגל אלקטרוני המאפשר לווסת את כל נתוני המכשיר. כגון העוצמה בה אנחנו מאדים, שליטה על טמפרטורה וכו׳.

המעגל האלקטרוני הוא האחראי גם על הבטיחות ומונע פעילות לא תקינה של המכשיר. למשל: אם ישנו קצר, המכשיר מיד יפסיק את פעילותו ויזהיר אותנו.

הסיכוי שמכשיר מסוג זה יתפוצץ הוא מזערי, בערך כמו הסיכוי שהסלולרי שלכם יתפוצץ לכם בכיס.

רוב חנויות האידוי כיום לא מוכרות מכשירים שאינם מווסתים, עדיין ניתן להשיג מכשירים כאלו אבל כיום זה די נדיר ורק אספנים או אנשים שמסיבה כלשהי מעוניינים להשתמש ספציפית במכשיר מסוג זה רוכשים אותו.

בטיחות בסוללות

הסוללות עצמן יכולות לגרום לצרה אם אנחנו משתמשים בסוללה פגומה. הסוללות שנמצאות בשימוש בסיגריות אלקטרוניות הן סוללות ליתיום. הסוללות מגיעות עטופות בשכבת בידוד ומסביב ל "פלוס" של הסוללה ישנו עיגול בצבע לבן המשמש לבידוד נוסף . סוללת ליתיום 18650 תקינה

סוללה לסיגריה אלקטרונית בנויה בצורה כזו שרק הקצה הבולט הוא ה"פלוס" של הסוללה כל שאר גוף הסוללה הוא ה "מינוס" . לכן כל מגע של גוף מתכתי עם ה"פלוס" וגוף סוללה חשוף יצור קצר ועלול לגרום לשריפה או פיצוץ.

מאד לא מומלץ להסתובב עם סוללה לסיגריה אלקטרונית, גם אם תקינה, בתוך הכיס במיוחד אם בכיס זה יש מפתחות או מטבעות.

בנוסף, אין להכניס סוללה לא תקינה או עם שכבת בידוד פגומה לאף מכשיר. שימוש בסוללה פגומה אפילו במכשיר מווסת עדיין יכול לגרום לקצר.

סוללה פגומה עם מעטפת קרועה

יש לוודא שמדבקת הבידוד מסביב לסוללה תקינה ולא קרועה, כמו כן יש לוודא שקיים בידוד תקין מסביב לקצה החיובי ("הפלוס") של הסוללה , בדרך כלל זהו עיגול לבן.

לסיכום

בהנחה שאתם משתמשים במכשיר רגיל( מווסת), אין ברשותכם מכשיר מכני והסוללות שלכם תקינות, אתם יכולים להיות רגועים. אם בכל זאת בחרתם להשתמש במכשיר מכני וודאו שאתם יודעים מה אתם עושים!

פוסט חדש יותר

RSS

תגובה אחת

  • Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    kzooqqvpgh בתאריך


תשאיר תגובה